Tuesday, March 20, 2012

Suyun önüne engel koyarsanız ya çevresinden dolaşır ya da birikir üstünden aşar

Dönüş yolculuğumuz sırasında Susurluk'ta tost ayran ikilemesi için tabiki duracaktık. Nerede durduğumuzu burada anlatmayacağım. İçeriye kızımla girerken ona bir çift gözün güldüğünü farkettim. Gülen arkadaş tuvalet sorumlusu arkadaştı ve bir engele sahipti.
Bir süre sonra tuvalate gittiğimde elimi yıkarken bana neşeli bir sesle seslendi:

- Nasılsınız efendim?
- İyilik nasıl keyifler?

diye cevap verdim. Sonra kısa bir sohbetimiz oldu. Bana orada çalışmaktan çok memnun olduğunu belirtti. Nereye gittiğimi sorduğunda İzmit'i İzmir anlayıp, orada öğretmenlik yapan kardeşinden bahsetti. Vedalaştım tost ve ayranımı yemeye eşimin ve kızımın yanına gittim.

Bir yarım saat sonra kızımın altını değiştirmek için ufak bir telaş yaşadık. Altını değiştirtmek istemiyordu ve bu sebeple eşim yardımımı istemişti. Ancak gelin görün ki alt değiştirme yeri sadece kadınlar tuvaletindeymiş. (Bu konuda ben de eşim de bu yaklaşımdan rahatsız olduk. Görünen o ki işletme yönetimi bu işi kadınların görevi olarak görmekte)

Tuvalet başında beklerken az önce bahsettiğim arkadaşa alt değiştirmek için başka bir yer (ofis, koltuk vs) olup olmadığını sorduk. O da sağolsun bir koşu işletme müdürüne durumu sormaya gitti. O sırada kadınlar tuvaletini bir şekilde boş bulduk temizlikçi bayana da tembih edip içeri daldık ve işimizi hallettik:)

Dışarı çıktığımızda arkadaşa teşekkür ettim. Bana tekrar "yolculuk nereye" diye sordu. Bu sefer İzmit'i doğru anladı ama. Kısa bir süre daha sohbet ettik. Adının Alper olduğunu, 25 yaşında olduğunu ve Ağustos'ta burada çalışmaya başlayalı bir sene olacağını anlattı. Anlattığı kadarıyla sigortası yatıyor, işletme yol parasını karşılıyordu.

Farkettiyseniz arkadaşın bazı konularda yaşadığı sıkıntılar olabilir ama tuvalet temizliğini gayet güzel yapabiliyor. Buna benzer eminim her türlü işletmede işler vardır veya yaratabilir. En son yapılan TÜİK Sağlık Sorunları Ve Faaliyet Güçlükleri Yaşayanların İşgücü Durumu Araştırma Sonuçları'na (2011 2. Dönem) göre Türkiye'de mevcut durumda sadece yukarıda bahsettiğim tarz engeli olan 250000 kişi yaşamakta. Bu rakamın da sadece %12,8'i işgücüne dahil. Kalan 219000'i çeşitli sebeplerden işgücü dışında. Gene bu tarz engelli kişiler arasındaki işsizlik oranı %15,6 civarında ki bu rakam %9,4 olan Türkiye ortalamasının çok üzerinde. 

Sonuç olarak bu Alper gibi başka her türlü engele sahip arkadaş da kendi yeteneklerini en iyi sergileyebileceği bir işte çalışabilir ve su gibi engelini aşabilir.

No comments:

Post a Comment