Monday, March 19, 2012

Diplomalı Pazarcı

Yarın Aydın'dan ayrılacağımızdan, malum "bizim oralarda bulunmuyor biraz ot satın alalım" diye pazara gittik. Aydın ve otlar için söylenmiş iki sözü de burada söylemeden konuya geçmeyeceğim:

Anadolu etle doyar, Aydın otla.

Diğer cümle de bizzat eşimin amcası tarafından söylendi:

Aydın'da insan aç kalmaz. Çıkar dağa ot yolar onu yer. (Kişisel görüşüm ama bazıları bu yoldukları otları satıyordu pazarda)

Her iki söz de burada oluşmuş olan ot kültürünü anlatmaya yetiyor diye düşünüyorum. Hakikaten de birbirinden çeşitli bir çok ot var ve bu otların türlü hazırlanma ve pişirilme çeşitleri mevcut. İşte bu sebepten biz de dönmeden önce bol miktarda ot alalım diye pazara gittik.

Pazarda gezerken ben de bizim oralarda pazara gittiğim için doğal olarak fiyatları karşılaştırdım. Bir yerde karnabahar gördük. Hemen fiyatını sordum 1,5 TL olduğunu söyledi satıcı. Yaklaşık 1,5 ay önce aynı karnabaharı bizim orada (İzmit) 6 TL'ye gördüğümü belirttim satıcıya.

Bunun üzerine satıcı çoğumuzun bu tarz durumlarda yaptığı gibi kendinden bahsetmeye başladı. Kendisi İzmit'te 2 senelik Güvenlik bölümü mezunuymuş ve şu anda iş aramaktaymış.

Bu olay hoşuma gitti. Arkadaş belki öncesinde de pazarcıydı ve üniversite bitirdi veya direkt üniversite sonrası iş bulana kadar para kazanmak amacı ile pazarcılığa başladı. Sonuç olarak kendisine bir uğraş bulmuş. En kısa zamanda bir iş bulmasını dilerim.

2 comments:

  1. Bence diploması ile kazanacağı paradan çok daha fazlasını kazanıyordur pazarda. Bir süredir ticaret yapanlarla haşır neşir olduğumdan mıdır nedir bence diplomalı olmak veya diploma ile para kazanmaya çalışmak için çok fazla uğraşmaya gerek yok. Biraz kurnazsanız, kendinize güveniyorsanız, güzel bir fikriniz ve biraz da sermayeniz varsa ticarete atılmayı düşünün. Ben düşünüyorum :)

    Çağan

    ReplyDelete
  2. Aynı yorumu yaptım ama bana İzmit'te öyle ama Aydın'da güvenlikçi olmak daha avantajlı dedi. Aydın'da memur, öğretmen zengin; doktor, avukat, eczacı çok zengin:)

    ReplyDelete