Wednesday, May 9, 2012

Doğumda fotoğraf çekmek

Babamın fotoğrafçılık konusunda şöyle bir yorumu var:

"Önemli olan nasıl bir makineye sahip olduğun değil, doğru anda doğru şeyi görebilmen" ya da buna benzer bir şeydi:)

Yani elinde basit bir snapshot veya cep telefonu bile olsa doğru yerde, doğru zamanda süper fotoğraflar çekebiliyorsun. Diğer tüm ekipmanlar vs işe çeşitlilik ve detay kapmak için kanımca. Çözüm de yok değil. Örneğin zoom yok mu git avlanmak üzere olan aslanı 1,5 metreden çek:)

Bu gazla yakın mesafeden bir çok fotoğraf çekimi yaptıktan sonra kafayı doğum fotoğrafçılığına taktım. Bir o kalmıştı.

Şansıma yaklaşık iki sene önce eşimin ablasının doğumunda fotoğraf çekmem için böyle bir teklif geldi. (Çekim yasası) Onun arkasından eşimin ve en son da geçen hafta eşimin bir arkadaşının doğum fotoğraflarını çektim.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki bir mucizeye tanık oluyorsunuz. Doğum öncesine kadar geyik yaptığınız kişinin içinden bir insan çıktığına şahit oluyorsunuz. Bu ne şekilde olursa olsun (normal, epidural, sezaryen vs) muazzam bir duygu patlaması. 3. şahıs olarak bunlara şahit olmak ise çok farklı bir duygu. 

Ne gibi artıları var derseniz:

Öncelikle kendi sınırınızı zorlamış oluyorsunuz. Sonuçta bir stres ortamı mevcut. Ortalıkta bir kadının normalde çıkarmadığı sesleri çıkardığına şahit oluyorsunuz, vücut sıvılarına bulanmış bir bebek görüyorsunuz; sezaryen durumunda buna kan da ekleniyor, bir de bebeğe normalde sizin yapmaya cesaret edemeyeceğiniz çeşitli işlemler yapılıyor (sadece temizlik değil bahsettiklerim). Sizi öldürmeyen güçlü kılar mantığı ile devam ettikçe bunlar olağan hale gelmeye başlıyor. Üçüncü çekimimi yapmış olarak öyle olacağını öngörüyorum:)

Multitasking bir kişi oluyorsunuz. Örneğin ben hem doğumu izlemeyi hem fotoğraf çekmeyi hem de eşimi motive etmeyi başarabildim.

Özellikle ilk doğumuna giren babalar yukarıda bahsettiklerimi ilk defa yaşayacağı için onlara destek olacak tecrübeli birisinin olmasının faydalı olacağını düşünüyorum. (Genelde hastanede anne ve bebekle ilgileniliyor, babayı pek düşünmüyorlar izlenimi edindim) Ben henüz böyle bir destekte bulunduğumu düşünmüyorum ama bundan sonrasında aklımda bulunsun.

Son olarak bir deneyim olarak bakabilirsiniz. Bu hayata deneyim yaşamak için geldiğime inanıyorum. Erkek olarak kendi doğumu haricinde foto çekmek de böyle bir deneyim işte:)








No comments:

Post a Comment